Порядок реагування на випадки булінгу у закладі
ПОРЯДОК
реагування на доведені випадки булінгу (цькування)
та відповідальність осіб, причетних до булінгу (цькування)
Алгоритм дій педагогічного колективу
у разі виявлення ситуації булінгу
У разі, якщо педагог або будь-який інший працівник закладу освіти став свідком булінгу, то, незалежно від того, поскаржилась йому жертва чи ні, він повинен проінформувати про цей випадок адміністрацію закладу освіти; якщо педагог або будь-який інший працівник ліцею отримав усне або письмове звернення від дитини щодо жорстокого ставлення по відношенню до неї з боку однолітків, педагогів або інших осіб, то він повинен повідомити про це адміністрацію закладу освіти.
З метою реагування на доведені випадки булінгу (цькування), в закладі створена комісія з розгляду випадків булінгу (цькування).
До складу комісії входить адміністрація школи, класні керівники, психологічна служба, вчителі.
На основі рішення комісії з розгляду випадків булінгу, яка кваліфікувала випадок як булінг, а не одноразовий конфлікт чи сварка, тобто відповідні дії носять систематичний характер, директор ліцею:
- повідомляє уповноваженим підрозділам органів Національної поліції України (ювенальна поліція) та службі у справах дітей про випадки булінгу (цькування) в ліцеї Шевченківського району м. Дніпро;
- у разі, якщо комісія не кваліфікує випадок як булінг (цькування), а постраждалий не згодний з цим, то він може одразу звернутися до органів національної поліції із заявою;
- забезпечує виконання заходів, для надання соціальних та психолого-педагогічних послуг здобувачам освіти, які вчинили булінг, стали його свідками, або постраждали від булінгу (цькування).
Заходи здійснюються заступником директора з виховної роботи у взаємодії з педпрацівниками та затверджуються директором закладу.
З метою виконання Заходів можна запроваджувати консультаційні години, створювати скриньки довіри, оприлюднювати телефони довіри.
Телефони довіри
● Дитяча лінія 116-111 або 0-800-500-225 (з 1200 до 1600);
● Гаряча телефонна лінія щодо булінгу 116-000;
● Гаряча лінія з питань запобігання насильству 116-123, або 0-800-500-335;
● Уповноважений Верховної Ради з прав людини 0-800-50-17-20;
● Уповноважений Президента України з прав дитини 044-255-76-75;
● Центр надання незоплатної правової допомоги 0-800-213-103;
● Національна поліція України 102.
Алгоритм дій педагогічних працівників щодо запобігання
випадків булінгу в учнівському середовищі
1. Усім учасникам освітнього процесу дотримуватись єдиної позиції, що насильство, цькування, дискримінація є неприйнятними та неприпустимими у міжособистісних спілкуваннях.
2. Класним керівникам, психологічній службі та вчителям-предметникам цікавитися життям своїх вихованців, відслідковувати ситуації, щодо проявів жорстокості та цькування в учнівських колективах, контролювати поведінку та взаємостосунки між дітьми на уроках та перервах.
3. Не залишати жоден випадок булінгу без уваги. Пояснювати учням, що будь-які насильницькі дії чи образливі слова є неприпустимими у між груповій взаємодії. Реакція усіх учасників освітнього процесу на будь-які прояви жорстокості та цькування має бути негайною.
4. Пояснювати учням, що навіть пасивне спостереження за знущанням і бійкою надихає кривдника продовжувати свої дії. Свідки події повинні захищати жертву насильства і, якщо треба, кликати на допомогу дорослих.
5. У кожному класному колективі виробити правила толерантної поведінки, слідкувати за їх дотриманням.
6. Систематично проводити в ліцеї просвітницьку роботу у вигляді виховних годин, бесід, тренінгів, уроків, правових ігор, вікторин, флешмобів, круглих столів, диспутів, годин відкритих думок, усних журналів, кінолекторіїв, для ознайомлення учнів з проблемою булінгу, та задля пропаганди безпечних, здорових стосунків, заснованих на взаємній повазі доброзичливості та толерантності. Залучати до цієї роботи представників правоохоронних органів, служб соціального захисту, медичних установ та інших зацікавлених організацій.
7. Проводити просвітницьку роботу серед батьків з даної тематики.